Primary classes merging into High Schools - Guidelines

Rc.NO.151-A&I-2020  Dated:18/10/2021

Sub:   School       Education    -   Academic    and   Administrative      reforms    -  Optimal utilization    of      infrastructural      and   human   resources   for   higher   learning outcomes   among    students   - Certain  guidelines   - Issued.

Read: 

1)   National     Educational   Policy,  2020.

2)   Learning      outcomes    of  students    with   respect   to  various   assessment reports  i.e., NAS,   2017,  ASER etc.,

OR DE R:

*నవంబరు 1నుండి నూతన విద్యా విధానము అమలు షురూ!*

*CSE Procs.Rc.No.151 dt 18.10.201తో ఉత్తర్వులు జారీ*

*DEOలను సిధ్ధము చేస్తున్న విద్యాశాఖ...*

*హైస్కూల్ కు 250 మీ పరిధిలోని ప్రాధమిక పాఠశాలలోని 3,4,5 తరగతుల‌  విలినం*

*ఈ పాఠశాలలో 3-5 తరగతుల విద్యార్ధులు HS HM పరిధిలోకి వస్తారు.*

*TPR 1:30 ఉండే విధంగా 1-2 తరగతులు నిర్వహణకు PS లోని సర్వీసులో Junior SGT లను Primary  School లో ఉంటారు..ఒకవేళ Senior SGT ,3-10 తరగతులు బోధించుటకు అర్హులు కాకపోతే ,Qualified Junior SGT  ను HS కు పంపుతారు*

*LFL HM కు HS/PS కు వెళ్ళటానికి option అడుగుతారు.*

*అయినా Qualified  PS Teachers ను HS కు Deploy  చేస్తారు*

*HS కు Deploy  అయిన SGTs యొక్క Service Matters అన్నీ HS HN చూస్తారు*

*HS లో Accomodation చాలక పోతేఅదనపు గదులు నిర్మించే వరకు PS లోనే  3-5 తరగతులు నిర్వహించబడును.HS HM లే Monitor చేయాలి*

*HS లో 3-10 తరగతులు బోధించుటకు టీచర్లు చాలక పోతే DEO లు Work adjustment పై Surplus Teachers ను నియమించాలి*

*3-10 తరగతులు నడిచే HS  లలో ప్రతి Teacher కు  గరిష్టంగా  వారానికి 32 పీరియడ్లు  బోధించే టట్లు  Academic Calendar లో చూపిన విధంగా Time table తయారు చేయాలి.*

*విద్యార్హతల ను బట్టి అందుబాటులో ఉన్న మానవ వనరులను ఉపయోగించుకుని కొనవచ్చును*

*DEO లు ఈ3-5 తరగతులు నడిచే ఉన్నత పాఠశాలలో,  జీతాలు చెల్లించేందుకు SGT  Vader strength,  child info ,IMMS,MDM  లోమార్ఫులు, మొదలయినవన్నీ Oct 31 లోపు పూర్తి చేసి నవంబరు 1 నుండి పరిపాలనా,విద్యా సంస్కరణలు అమలు లోకి వచ్చునట్లు చర్యలు చేపట్టాలి..*

All  Regional  Joint  Directors   of  School  Education   and  District   Educational Officers  are  aware  that,  the  Government    with  a long-time   objective   of  preparing the  students   of Andhra  Pradesh  for  a global  citizen  with  bright  future   by focusing on  School  Education   with  various   flagship   initiatives    i.e.,  Manabadi;   Nadu-Nedu, Jagananna  Gorumudda,   Jagananna  Ammavodi;   Jagananna  Vidya  Kanuka  etc.,

2.       With  regard  to  learning   outcomes,   various   assessment   reports   reveal  that, there   is  a  huge   learning   deficit.   The  National   Education   Policy  2020  observed that,    "the   gap   between    the   current    state   of  learning    outcomes    and  what   is desirable    must   be  bridged   to  undertaking     major   reforms   to  bring   the   highest quality    and   integrity    into   the   system   from   early   childhood    education    through higher  education".

3.        One  main   factor    leading   to   poor   learning    outcomes    is  the   practice    of multiple    class  teaching    in  the   primary   schools.   It  means   one  or  two  teachers teach   classes  III to  V  in the  primary   school  and  thereby   not  able  to  cover  (18) mandatory   subjects  for  all 5 classes.  Whereas  the  students   require  teaching   from specialist    subject   teachers    such   as  English,   Maths,   Science   etc.,   One  way   of overcoming   this  problem   is to arrange  for  imparting   teaching   by subject  teachers to  students   studying   from  Class  III to  V and  also  to  provide   teachers   exclusively for  Class  I and  II. Since  at  present   the  schools  are  arranged   into  primary,   upper primary    and   high   schools   and   they   are   located    at   different    locations,    after thoroughly     analysing     the    present    situation     and   to   ensure    better    learning outcomes   among   children,   the  following    arrangements     are  made  for  providing teachers   exclusively   for  Class I and  II and  subject  teachers   for  class  III to V in the primary   schools:

a. Classes  3  to  5  of  Primary   Schools  which   are  located   in  samet   adjacent/ below  250  mtrs  of  the  High  School  with  same  management    now  become part  of the  High Schools  which  are catering   from  classes  6 to 10 at present.

b. Classes  1 & 2 of such  Primary  Schools  shall function   as usual.

c. Secondary   Grade  Teachers   (SGTs)  shall  be  provided   to  Classes  1 &  2  of such  primary   schools  @  1:30

d. The  remaining   teachers   in such  primary   schools  including   LFL Headmaster shall  be deployed   and  brought   under  the  control  of Headmaster   of the  High School  concerned.

e. The concerned   High  School  shall  run from  Classes  3 to  10 with  the  existing staff  of  the   high   school   and  the   teachers    deployed    from   such   primary schools.

4. In view  of the  above,  all District   Educational   Officers  in the  State  are requested to  issue necessary   instructions   to the  field  level functionaries    that,

a. To identify   the  Primary  schools  located  in same/adjacent/below    250  mtrs  of High Schools  with  same  management.

b. To  bring   the   students    of  Classes   3  to   5  students    in  identified    Primary schools  under  the  control  of Headmaster   of the  High School  concerned.

c. To  ensure  Junior  most  Secondary   Grade  Teachers   in total   service   @  1:30 (enrolment    of  classes  1  &  2)  to  teach  Classes  1  &  2  in the  same  primary chool.  If senior  SGTs are  not  qualified   to  teach  from  classes  3 to  10,  then the   services   of  qualified    junior    most   SGTs  may   also  be  considered    for redeployment.

d. To redeploy   the  remaining   teachers   to the  respective   High  School  to teach classes  3  to  10.  Option   may  be given  to  the  LFL  Headmaster   whether   to stay   back   or  to   render   his  services    in  High   school.   However   qualified teachers   may  be deployed   to  High School.

e. While  redeploying    the  teachers   to  concerned   High  Schools,  the  academic aspects    including    service    matters    shall   be   shifted    from    such   Primary Schools to concerned   High Schools.

f.  If the  accommodation   is not  sufficient   to  run  classes  3 to  10  in concerned High   Schools,   the   classes   3  to   5   shall   function    at  the   Primary   School concerned    and  the  teachers   of  High  School  including   teachers   deployed from  primary   schools  shall  take  classes  to the  students   of classes  3 to  5 at primary     school    and    the    Headmaster     shall    administer      and    monitor accordingly.

g. If  the  teachers   are  not  sufficient    to  teach   classes   3  to  10   including   the teachers    deployed    from    primary    schools   in   High   schools,   the   District Educational     Officer    concerned     shall    take    necessary     action    for   work adjustment   from  surplus  in the  district.

h. The  Headmasters   of such  High  schools  shall  ensure  subject   wise  teachers

from   Classes  3  to  10  duly   ensuring   maximum    32   periods   per  week   per teacher   and  the  time  table  shall  be framed   accordingly.    (Model  time  table issued  in Academic   Calendar  may  be followed)

i.The  headmaster    of  such   high  school   is  competent    to  utilize   the   human resources  available   as per their  educational   qualifications.

5.Therefore,   all District   Educational   Officers  in the  State  are requested   to take further    necessary   action   regarding   finalizing    the  cadre   strength,    arrangements for  claiming    salaries   duly   in  consultation    with   the   concerned    District   Treasury Officers,  the  particulars   of schools  shall  be furnished   to  this  office  so as to  make necessary    modifications     in  child   info   and   to   communicate     the   same   to   the Director,    Mid  Day  Meal  for   necessary    modifications     in  IMMS  application.    The entire   process  shall  be  completed    on  or  before   31.10.2021    positively    and  from

1.11.2021   onwards,   the  new  administrative     and  academic   arrangements    shall  be n force.

Chinaveerabhadrudu   Vadrevu

Director,    School  Education

Download proceedings 

Post a Comment

0 Comments

Top Post Ad

Below Post Ad